No Bake Choc-Oreo Cheesecake






Bahan-bahan;

Icing sugar (3 sudu besar)
Whipping cream dairy (200ml)
Cream cheese (100g, nak pakai lebih pon boleh utk bagi tebal lg)
Esen vanilla (1 sudu kecil)
Oreo (2 paket)
Butter (2 sudu besar)



First step. Hancurkan 1 paket oreo. Lepas tu campurkan butter yg dah cair. Mampatkan dalam loyang mcm ni. Saya takda springfoam so saya guna loyang biasa tapi lapik plastik utk senang keluarkan.



Second step. Pukul whipping cream sampai berbuih macam texture aiskrim yg cair. 


Di bekas yg lain + lebih besar, sebatikan cream cheese, gula icing dan esen vanilla. 

Third step. Campurkan whipping cream ke dalam bekas cream cheese. Sebatikan.


Fourth step. Hancurkan beberapa keping biskut oreo lagi kemudian campurkan dengan cream cheese tadi. Masukkan dalam loyang.


Saya bahagikan cream cheese td kepada dua bahagian sebab nak letak coklat masakan yg saya dah cincang. Lepas tu baru saya masukkan lebihan cream cheese kat atas. Terpulang kepada cara masing2. Saya nak habiskan coklat masakan kat rumah je. Taknak letak pon takpe. Tapi kalau letak pon sedap 



Ni finishing look. Lepas tu masukkan dalam peti ais bahagian bawah. 4 jam macam tu dah boleh makan dah




Kredit -‎ Siti Nuralia Adnan (Mahn)

NewerStories OlderStories Home

0 comments: